Köpvillkor

Köpvillkor

Följande villkor reglerar förhållandet mellan dig som kund och Luna Li när du handlar på lunali.se. För privatkunder gäller konsumentköplagen och distansavtalslagen. Läs alltid köpvillkoren innan du gör en beställning.

1. Köp och allmänna villkor

För att handla hos oss måste du vara 18 år. Är du under 18 år krävs målsmans godkännande. Minsta ordervärde är 150 kr.  

Alla bilder, texter och material på www.lunali.se ägs av företaget Luna Li. Alla produkter, varumärken, texter eller bilder får inte kopieras eller användas utan skriftligt meddelande och godkännande av oss på Luna Li.

2. Priser och rabattkoder

I priserna ingår moms med 25 %, böcker har en momssats på 6 %. Begagnade föremål från Luna Li Vintage tillämpar vinstmarginalbeskattning.

Rabattkoder läggs till i fältet Rabattkod i kassan, totalsumman gäller köpta varor exklusive fraktkostnaden.

Har du glömt skriva in en rabattkod i kassan går rabatten ej att dras i efterhand, det är heller inte möjligt att avbryta ordern för att sen göra om ordern. Det är kundens ansvar att själv skriva in rabattkoden innan köp. Info om att skriva in rabattkoden finns på första sidan samt vid fraktalternativen i kassan. 

3. Frakt 

En fraktkostnad om 69 kr eller 99 kr tillkommer på beställningar inom Sverige. 

4. Bra att veta om produkterna

Alla kristaller är naturprodukter och kan variera i färg och utseende, mindre sprickor, färgavvikelser, fläckar, hålrum och ojämnheter är ofta en del av kristallens utseende och är inte en grund för reklamation.

I kategorin Luna Li Vintage är alla varorna second hand och köpes i befintligt skick enligt bilder och beskrivning.

Klara glasklot skall inte placeras oövervakade i direkt solljus under längre tid då solens strålar genom glas kan innebära en ev. brandfara.

5. Betalningsalternativ/betalningsvillkor

Klarna Vi använder Klarna för säkra betalningar.

Du kan betala med alla de vanligaste korten och Klarna gör att din betalning är trygg, säkert och smidig. Klarna erbjuder även möjligheten att betala på faktura. 

Notera att din order kan komma att aktiveras hos Klarna innan den har skickats då detta sker helt automatiskt. Så betalning sker med andra ord alltid vid beställningstillfället, fakturor aktiveras samtidigt men har längre betalningsvillkor genom Klarna.

När din vara kommer att levereras finns alltid tydlig info om på www.lunali.se

6. Leveranser

LUNA LI HAR SEMESTER 

Notera att alla ordrar lagda from den 8 juli postas först i början på vecka 30 pga semester (se info på första sidan och i kassan) 

Notera att din order kan komma att aktiveras hos Klarna innan den har skickats då detta sker helt automatiskt. Så betalning sker med andra ord alltid vid beställningstillfället även vid semester, fakturor aktiveras samtidigt men har längre betalningsvillkor genom Klarna. 

När din vara kommer att levereras under semestertider finns alltid tydlig info om på www.lunali.se

Beställningar postas inom 2-3 vardagar, postgången tar därefter 1-2 vardagar inom Sverige med Postnord. Total leveranstid mellan 3-5 helgfria vardagar. 

DHL har en postgång på 1-3 vardagar. Total leveranstid 3-6 helgfria vardagar.

Vid rea, kampanjer, röda dagar och storhelger kan det tillkomma ytterligare några dagar innan varorna postas.

Paket genom Postnord levereras till din brevlåda, är paketet för stort för brevlådan levereras det till närmsta ombud. 

Paket genom DHL levereras alltid till ditt närmaste ombud/utlämningsställe.

Alla paket är spårbara. 

Efter ett genomfört köp får du en bekräftelse till din e-post. Det är ditt ansvar att se över att du angett korrekt uppgifter till dig. Vid tex felaktigt telefonnummer eller andra felaktiga uppgifter debiteras du 300 kr om paketet redan gått iväg.

7. Ej uthämtat paket

Tänk på att paket som skickas till ombud, måste hämtas ut inom angiven tid av respektive transportbolag. Ej uthämtade/mottagna paket debiteras med 300 kr oavsett anledning. Du måste alltid hämta ut / ta emot paketet även om du ångrat köpet. 

Luna Li står ej för frakten om kunden inte hämtar ut/tar emot paketet och därefter önskar få det sänt igen efter att det returnerats till Luna Li. Önskar kunden få tillsänt paketet igen tillkommer 300 kr i administrativ avgift samt en fraktavgift på 69 kr för mindre paket el. 99 kr för större paket.

8. Transport 

Luna Li ansvarar för transporten till dig som kund. Alla paket är spårbara, Luna Li ansvarar ej för uteblivna paket efter besked om att paketet kommit fram och levererats till mottagarens brevlåda/utlämningsställe. 

Du och transportföretaget ansvarar för transporten och står för risken vid en eventuell retur till oss. 

9. Skadade varor 

När du får dina varor är det viktigt att du kontrollerar din beställning direkt. Har du mottagit en felaktig eller skadad vara, kontakta oss direkt via e-post till [email protected]

10. Ångerrätt och öppet köp

Privatkunder har enligt distansavtalslagen rätt till 14 dagars ångerrätt. Detta innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan. VIKTIGT: Kontakta Luna Li för korrekt returadress innan du skickar varan. Återsänd vara måste vara oanvänd och lika välpackad i sin originalförpackning som den var vid ankomst. NOTERA! Vid utnyttjande av ångerrätt/öppet köp står kunden för returfrakten, kunden skickar alltid med samma typ av spårbar frakt som användes vid köpet. D.v.s. Postnord Skicka hem eller DHL freight. Notera att fraktpriset kan bli högre än vad du betalat vid köp detta då Luna Li står för en del av fraktkostnaden till kund vid tunga paket. 

Fraktkostnaden du betalade vid köpet återbetalas ej då frakten redan är betald till fraktbolaget och ej återbetalningsbar. 

Ångerrätt och öppet köp gäller ej för julkalendrar, adventskalendrar eller specialbeställda produkter.

11. Reklamationer

Om du skall reklamera en vara som är defekt eller skadad ska du alltid ta kontakt med oss. Skicka ett mail till [email protected] och ange ordernummer, vilken vara du vill reklamera samt beskriv vad det är för fel på produkten innan du skickar någon vara. När vi fått tillbaka varan och kollat upp felet ersätter vi dig med en ny vara. Kom ihåg att du ansvarar för frakten till oss.

Alla reklamationer hanteras i enlighet med konsumentköplagen. Vid en eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer.   

12. Återbetalningar 

Återbetalning sker via Klarna. Summan återbetalas alltid till samma konto som använts vid köpet och snarast möjligt från det att vi har mottagit och godkänt returen. Notera att fraktkostnaden för köpet ej återbetalas. 

13. Om Luna Li

Företaget Luna Li ägs av L i n d a  H e l l e v i k , Engelbrektsgatan 8, 632 30 Eskilstuna, med organisationsnummer 780104XXXX.

14. Reservationer 

Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer, felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll. 

Hos Luna Li finns det information om kristallers egenskaper och vad de kan användas till, denna information är endast en rekommendation. Behöver du vård för en specifik åkomma så ska kristaller, ritualer och magi endast ses som ett komplement till traditionell sjukvård. Är du sjuk ska du i första hand uppsöka närmaste vårdcentral.

Luna Li ansvarar inte för ritualer eller magi som inte fungerar eller inte fungerar som det ska, allt ansvar ligger alltid hos kunden. 

15. Cookies

Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Information om användandet av cookies kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.

16. Skydd av personuppgifter

I samband med registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet endast i syfte för att fullfölja och tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta i så fall vår kundservice på e-post [email protected]. Vi försäkrar även att vi inte kommer sälja eller överlåta några personuppgifter.